sobota, 7 marca 2015

Blok czekoladowy z herbatnikami

Blok czekoladowy- to smak dzieciństwa dla mnie :) Zrobiłam go z połowy składników, a zamiast orzechów, które powinny być w każdej czekoladzie (oczywiście dla mnie) dodałam suszone wiśnie. Wyszło bardzo smacznie :)

Składniki:

  • 200 g niebieskiego mleka w proszku (sypkiego),
  • 1/3 szklanki cukru,
  • 70 g masła,
  • 1/4 szklanki wody,
  • 3-4 łyżki kakao,
  • 1 garść suszonych wiśni,
  • 200 g herbatników- u mnie maślane pełnoziarniste.

Przygotowanie:

W rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy cukier i wodę. Podgrzewamy, aż cukier się rozpuści na małym ogniu. Do gorącego masło dolewamy wodę, dodajemy kakao i mleko w proszku. Mieszamy. Następnie dodajemy suszone wiśnie i pokruszone herbatniki (łamałam każdy na 3 lub 4 kawałki). Mieszamy, tak by wszystkie herbatniki były obtoczone masą. Przekładamy do jakiegoś małego pojemniczka (ja użyłam takiego kwadratowego, plastikowego na żywność) wyłożonego papierem do pieczenia. Należy pamiętać, żeby ścianki naczynia też były wyłożona papierem. Blok czekoladowy schładzamy w lodówce przez kilka godzin.



11 komentarzy: