niedziela, 3 stycznia 2016

Domek z piernika

  W tym roku pierwszy raz upiekłam chatkę z piernika. Uprościłam sobie troszkę robotę, gdyż użyłam specjalnych foremek silikonowych do zrobienia takiego domku. Jeśli nie macie takich foremek to w internecie znajdziecie również gotowe szablony, które trzeba wydrukować, wyciąć i takie kształty wycinać z rozwałkowanego ciasta na pierniczki. Takie ciasto jednak musicie wcześniej schłodzić.


Składniki:


  • 3 szklanki mąki,
  • 100 g masła,
  • 15 łyżek cukru,
  • 3/4 szklanki miodu Miody Wileńskich,
  • 1/2 opakowania przyprawy do piernika,
  • 1 jajko,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • lukier,
  • posypki: perełki, śnieżynki, choinki, gwiazdki, serduszka,
  • czerwona i biała masa plastyczna.

Przygotowanie:


Masło rozpuszczamy w małym rondelku, dodajemy do niej miód i przyprawę do piernika. Podgrzewamy na małym ogniu. W dużej misce przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia, dodajemy cukier i jajko oraz przestudzony miód. Wyrabiamy ciasto. Ciastem wypełniamy foremki silikonowe do zrobienia domku z piernika. Foremki wkładamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy ok. 10 minut w 170 stopniach. Odstawiamy do ostudzenia, jednocześnie ciasto piernikowe nam stwardnieje i łatwiej będzie wyjąć. Dach i boki domku ozdobiłam różnym posypkami i lukrem. Posypki również przyklejałam na lukier. Następnie boki ścian posmarowałam lukrem i skleiłam ściany. Gdy lukier dobrze wyschnął, przykleiłam dach domku i ponownie odstawiłam. Na końcu na szczycie dachu wycisnęłam lukier, by skleiłam dach od góry i przykleiłam komin.






2 komentarze: