niedziela, 22 maja 2016

Kurczak pieczony na butelce od piwa

Aż wstyd się przyznać, ale to był mój pierwszy kurczak pieczony na butelce od piwa. Zawsze odstraszała mnie myśl o czyszczeniu później piekarnika i szorowaniu blaszki, na której kurczak miał stać. Kiedy dostałam do testowania środki do czyszczenia kuchni i piekarnika Tytan, postanowiłam je wypróbować właśnie po zrobieniu takiego kurczaka. Jak się okazało to sam piekarnik nie był zabrudzony (a tego obawiałam się najbardziej). Najgorzej było z blaszką, sprawdźcie poniżej czy Tytan sobie poradził :)

Składniki:


  • 1 kurczak (ok. 2 kg),
  • 1 piwo w butelce (u mnie ciemne),
  • 3 łyżki oleju,
  • 4 łyżki majeranku,
  • 2 łyżki słodkiej papryki,
  • sól,
  • pieprz,
  • sałatka wiosenna- tutaj przepis.

Przygotowanie:

Butelkę z piwem wkładamy na kilka minut do wody i odrywamy wszystkie etykiety. Dokładnie myjemy całą butelkę.

Kuczaka myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym. Odcinamy kuper i szyjkę. Dokładnie nacieramy go marynatą przygotowaną z oleju, majeranku, słodkiej papryki, soli i pieprzu. Odkładamy takiego kurczaka na co najmniej 2 godziny do lodówki. Następnie otwieramy butelkę z piwem i ostrożnie nadziewamy na nią kurczaka. Ustawiamy na dolnej blaszce w piekarniku i pieczemy ok. 2 godzin w 180 stopniach. Podałam z sałatką- przepis tutaj.



Piwo podczas pieczenia nie wylewa się z butelki, tylko tworzy piwny "klimat" i delikatnie paruje. Osobiście chciałam,  by piwo "oblewało mojego kurczaka" i po 20 minutach wsypałam szczyptę soli do piwa. Po następnych 20 minutach uzupełniłam butelkę, dolewając wodę ze szczyptą soli- spowodowało to, że co jakiś czas powstawała piana, która wydobywała się z butelki.

Kurczak wyszedł bardzo dobry, soczysty z przypieczoną skórką, a taką lubię najbardziej :)


Gdy wyjęłam blaszkę z piekarnika, myślałam, że spędzę przy niej trochę czasu by ją doprowadzić do poprzedniej formy i doszorować, jednak okazało się to, nie takie straszne jak myślałam ;)





Tłuszcz starłam ręcznikiem papierowym. Następnie blaszkę spryskałam sprayem do przypaleń Tytan i odstawiłam na godzinę.




Później zostało już tylko opłukanie wodą blaszki i przetarcie delikatnie szorstką stroną gąbki, a blaszka prawie jak nowa :)

Polecam również środki do kuchni i lodówki firmy Tytan.


3 komentarze:

  1. Genialnie to wyglada! :D :D i pewnie super smakuje :) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj taki kurczaczek to dopiero musi smakować, pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń