poniedziałek, 5 lutego 2018

"48 tygodni" Magdalena Kordel

"48 tygodni" można nazwać pamiętnikiem Nataszy- głównej bohaterki, tu właśnie przeczytamy opisane jej życie z 48 ostatnich tygodni.



"Natasza to kochająca mama sześcioletniej, rezolutnej Gosi oraz żona Sebastiana. Codzienne życie dziewczyny to standardowe obowiązki gospodyni domowej dbającej o swoją rodzinę: pranie, sprzątanie, prasowanie i zakupy. Na myśl o drugim dziecku, o którym marzy jej mąż dostaje na ciele dreszczy, a w życie codzienne wkrada się monotonia i nuda - dlatego postanawia to zmienić. Zapisuje się na studia, które musiała przerwać przez ciążę, aby rozpocząć poszukiwanie pracy. Znajduje ją w redakcji jako korektorka.

Ustabilizowane, jak do tej pory życie zaczyna przyśpieszać, nie tylko za sprawą studiów i nowej pracy - okazuje się, że matka Nataszy rzuca swojego męża dla kochanka, a jej ojciec puka do drzwi z walizką i chce się na jakiś czas wprowadzić. Jakby tego było mało męża zaczyna nachodzić była dziewczyna, która zdaje się nie dostrzegać, że Sebastian założył rodzinę i nie jest już kawalerem do wzięcia. Pełna humoru historia kilkudziesięciu tygodni z życia Nataszy i jej najbliższych."

Niestety, ale mnie ta książka nie powaliła na łopatki. Choć już wcześniej czytałam książki tej autorki i naprawdę mnie wciągały, to tą przeczytałam do końca, żeby po prostu przeczytać. Wiem, że stać autorkę na lepsze książki i ta była zdecydowania najsłabsza ze wszystkich, które czytałam. Dobrze, że nie zaczęłam czytać książek M.Kordel od "48 tygodni", bo raczej już bym po jej powieści nie sięgnęła.

Mimo to książka przyciąga ciepłem bijącym z okładki i to chyba mnie do niej przyciągnęło. To sprawiło, że chętnie po nią sięgnęłam. Zaledwie 250 stron napisanych nie małą czcionką sprawia, że książkę można przeczytać w kilka godzin.  Choć momentami odnosiłam wrażenie, że ta duża czcionka ma tylko na celu wypełnienie strony. Sam pomysł na napisanie pamiętnika może nie jest zły, ale jak widać zdecydowanie nie w moim stylu. Wolę jednak książki z akcją, w których coś się dzieje, wypowiada się kilku bohaterów, są dialogi, opisy itp... Wtedy łatwiej mi wczuć się w książkę i zaprzyjaźnić z bohaterami.

Ta książka dla kobiet do kupienia w księgarni Tania Książka.

1 komentarz:

  1. Również jestem rozczarowana tą książką. Krysia

    OdpowiedzUsuń