sobota, 22 stycznia 2022

"Mów mi Win" Harlan Coben

 

Harlana Cobena czytałam kiedyś, będąc na studiach, tak samo jak Kinga czy Christie. Później jakoś tych autorów odstawiłam, zastępując innymi. Jednak gdy zobaczyłam nowy kryminał Cobena "Mów mi Win" wspomnienia wróciły i postanowiłam się przekonać czy twórczość autora przez te lata uległa zmianie :)

W apartamencie na Manhattanie dochodzi do makabrycznego odkrycia. Zostaje znalezione tam ciało mężczyzny, a oprócz zwłok zostaje znalezione płótno Vermeera i walizka z inicjałami WHL3. Tytułowy Win to Windsor Horne Lockwood III, który kojarzy te przedmioty, zostały one dawno temu skradzione jego rodzinie. Win musi się bardzo wysilić i wykosztować by odkryć jakie powiązanie może mieć ten mężczyzna z jego rodziną. A najczarniejsze odkrycia stara się ukryć przed policją, by nie ujrzały światła dziennego....

Zdecydowanie trzeba się tutaj skupić na Windsorze Hornie Lockwoodzie III, który w końcu dostał szansę od Cobena na wykreowanie swojej postaci. Awanturnik i milioner w jednej postaci.  Do tej pory był jednak tylko tłem eksponowanego przez Cobena Myrona Bolitara. Win nie jestem nowym bohaterem, bo już wcześniej występował w książkach Cobena, jednak tutaj dostał zdecydowanie więcej czasu dla siebie, mogliśmy go lepiej poznać.  

Coben to zdecydowanie wielki mistrz w tym co robi, czyli w pisaniu. Wodzi nas za sznurki jak jakieś marionetki. Wprowadza nas w wiele mylących i błędnych tropów. Fabułą zdecydowanie trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej strony. Także muszę przyznać, że eksperyment na ujawnienie, na danie szansy Winowi udał się w 100%.

Mogłabym powiedzieć, a właściwie porównać Myrona i Wina do Sherlocka i Watsona, ale w takim współczesnym wydaniu. Przyjaciele, których łączy praca i życie prywatne. Mów mi Win” na pewno wszystkim fanom twórczości Cobena spodoba się ta pozycja, ale również tym, którzy sięgną po tą książkę po dłuższej przerwie z Cobenem. Także nowym czytelnikom, którzy dopiero co poznają twórczość tego autora. Historia przemyślana w każdym calu, zakończenie nieprzewidywalne, dobrze skonstruowane. Rewelacyjnie połączyło się z całością, w końcu wszystkie puzzle zostały ułożone i tworzą jedną całość.  Książka jest zdecydowanie dobrze napisana i nie pozostawia miejsca na nudę. Pocieszającym faktem jest to, że prawdopodobnie będzie kontynuacja tego tomu :)

Ten bestseller kupicie w księgarni Tania Książka.

3 komentarze: