poniedziałek, 27 listopada 2017

"Grace i Grace" Margaret Atwood

"Grace i Grace" wydawnictwa Prószyński i S-ka to książka, która powstała oparta o prawdziwą historię .



Powieść "Grace i Grace" opowiada o kobiecie jak można się domyślić o imieniu Grace,  która odsiaduje dożywotni wyrok. Została skazana za morderstwo dwóch osób- swojego pracodawcy oraz jego gospodyni. Jednak kobieta ma szanse wyjść na wolność. Problem jest taki, że Grace twierdzi, że nie pamięta dlaczego znajduje się w więzieniu, nie przypomina się co mogło się zdarzyć oraz czy zamordowała kogoś czy nie?  Udaje czy mówi prawdę? Bedę to próbowali rozstrzygnąć lekarze. Czy im się uda? Czy słusznie została skazana?

O samej Grace możemy dowiedzieć się naprawdę sporo, poznajmy całą jej biografię z dzieciństwa. Przeczytamy o tym jak jej matka ciągle chodziła w ciąży, rodząc kolejne dzieci. Ojciec nie był z tego zadowolony, bo jak to on mawiał: będzie kolejna gęba do wykarmienia. Grace nie miała łatwego dzieciństwa, musiała sporo pomagać, pracować i stawiać czoła wielu trudnościom.

Jeśli chodzi o całokształt książki to jest to całkiem dobrze napisana książka, na pewno będę ją polecać innym. Nie dałabym bym może 10/10, ale mocne 8 :) Mnie osobiście książka wciągnęła od momentu, gdy Grace rozpoczęła swoją opowieść... czyli od jakieś 100 strony ;) Choć to było moje pierwsze 'spotkanie' z M. Atwood to na pewno jeszcze przeczytam "Opowieść podręcznej"  tej autorki. Książka słynie z samych pozytywnych recenzji  i to wlasnie zachęciło mnie do przeczytania Grace😊

Możecie również obejrzeć serial zekranizowany na podstawie tej książki.

2 komentarze:

  1. czytałam inną książkę tej autorki i tamtą była super. Tytuli niestety nie pamiętam. Jola

    OdpowiedzUsuń
  2. również polecam, właśnie skończyłam czytać i szukam czy inni mają takie samo zdanie po przeczytaniu jak ja. Jadzia

    OdpowiedzUsuń