piątek, 11 maja 2018

"Perłowa dama" Aleksandra Polak

"Perłowa dama" wydawnictwa Czwarta Strona to magiczna opowieść, trochę jak baśń.




"Magiczny cyrk powraca. Ciemność znów atakuje. Takiego obrotu wydarzeń nikt się nie spodziewał!
Alicja walczy o przetrwanie w mrocznych podziemiach Hadesu, gdzie brat Hadriana, Tristan, staje się jej jedynym sprzymierzeńcem. Gdy dziewczyna w końcu ucieka, okazuje się to początkiem niebezpiecznych przygód. W nadziei na złamanie klątwy ciążącej nad braćmi, Circus Lumos wyruszają w daleką drogę i odkrywają sekrety potężnych magów. Pomiędzy Alicją i Tristanem nawiązuje się nić sympatii i życie dziewczyny kolejny raz przewróci się do góry nogami.
Jak potoczą się dalej losy cyrku? Co wydarzy się między Alicją a Tristanem? Kim jest tytułowa Perłowa Dama? Sięgnij po książkę i wyrusz w podróż z cyrkową trupą świateł i cieni. "


Główna bohaterka Alicja zakochała się w dwóch mężczyznach jednocześnie. Nie wie, które wybrać, bo kocha jednego, ale do drugiego bardzo ją ciągnie. Książka opisana w bardzo magiczny sposób, momentami miałam wrażenie jakbym czytała baśń lub bajkę. Pełno tu magii, cyrkowców, pokazów i sztuczek.

Autorka połączyła w swojej książce rzeczywistość i fantazję, co jest całkiem fajnie wyszło. Były jednak momenty, gdy czegoś mi brakowało.


"Perłowa Dama" jest drugim tomem tej trylogii. Choć nie czytałam pierwszego (trochę żałuję i nie wiem czy po niego nie sięgnę) to książka bardzo mi się podobała. Jest to trochę romansu, a trochę fantastyki. "Perłowa Dama" jest napisana lekkim piórem, który bardzo szybko przeczytałam. Z pewnością sięgnę po kolejny tom, by poznać dalsze losy Alicji.

1 komentarz:

  1. Ja sobie raczej odpuszczę tę serię, już pierwszy tom zbierał niepochlebne opinie, przez co się zniechęciłam :(
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń