środa, 12 grudnia 2018

Krajanka piernikowa

Coś mnie natchnęło i upiekłam dużo krajanki piernikowej, to chyba z lenistwa, bo pierniczków w tym roku po prostu mi się nie chce wykrawać :) Krajankę robi się naprawdę szybko, a najlepsza jak dla mnie jest na drugi dzień, gdy lekko obeschnie :) Najlepiej smakują z pyszną herbatką Passion firmy Teekanne. Herbatka Passion jest ostatnio moją ulubioną- smak owoców marakui.Polecam :)


Składniki:
  • 1 kg mąki, 
  • 400 ml śmietany 12%,
  • 2 łyżki kakao,
  • 1,5 łyżeczki sody,
  • 1 szklanka cukru,
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika,
  • 1 margaryna,
  • 2 jajka, 
  • 2 żółtka.
Przygotowanie:
Wszystkie składniki suche wsypujemy do dużej miski. Następnie dodajemy mokre składniki i zagniatamy ciasto. Odrywamy kawałki ciasta i robimy wałeczki, które tniemy nożem na kawałki (tak jak kopytka). Ciastka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok 12 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu rozdzielamy krajankę, jeśli nam się posklejała przy pieczeniu. Posypujemy cukrem pudrem.



3 komentarze: