czwartek, 5 września 2019

"Zjazd absolwentów" Guillaume Musso

Kiedyś czytałam "Dziewczyna z Brooklynu" tego autora, choć książka cieszyła się dobrymi recenzjami to mnie jednak specjalnie nie zachwyciła. Postanowiłam dać autorowi drugą szansę i tym razem sięgnęłam po "Zjazd absolwentów".




Thomas przyjeżdża na zjazd absolwentów szkoły w roku 2017. Po ukończeniu szkoły, został pisarzem, na swoim koncie na kilka książek. Zakochany w szkolnej miłości Vincy, wciąż przez te wszystkie lata o niej pamiętał i często wracał pamięcią. Spotkanie po tylu latach ze swoim szkolnym kolegom Maxime daje mu szanse na wspólne rozwikłanie zagadki, a mianowicie zaginięcia dziewczyny. Czy uda im się czegoś dowiedzieć?

 Na pewno podobało mi się to, że w co chwile pojawiały się nowe dowody i ciągle coś się działo. Choć nie powiem, bo czasem niektóre opisy mnie nudziły i kilka takich musiałam niestety pominąć. Wydały mi się po prostu zbędne.

Jakbym miała porównać tą powieść do "Dziewczyn z Brooklynu" to na pewno jest bardziej wciągająca, momentami nawet przerażająca. Jednak takie opisy bardzo lubię, bo pobudzają bardziej moją wyobraźnię :) Zagadek do rozwikłania tutaj również nie brakuje, co chwilę pojawiają się nowe fakty i nowe zagadki do rozszyfrowania. Do samego końca trudno mi było domyślić się kto właściwie tu jest winny. Jest to książka, która wbrew pozorom jest mało oczywista, choć już jesteśmy pewni rozwikłania to nagle pojawia się nowy fakt, który wszystko zmienia. I dochodzenie rozpoczynamy od nowa.

Co mi się jeszcze podobało? To chyba to, że autor nieźle bawił się naszymi emocjami. Potrafił fajnie wkomponować się w rolę bohaterów. Nie brakuje tu objawów miłości, przyjaźni, zazdrości, a także momentami ludzkiej nienawiści i bezbronności.

Fajnie, że ta książka nie jest zbyt długo, bo można szybko ją przeczytać, a właściwie są w niej zawarte same konkrety. Choć tak jak wspomniałam wyżej, kilka opisów pominęłam, to cieszę się, że jednym nie było ich za wiele.

Fabuła została fanie przemyślana i mam nadzieję, że zaciekawi też innych czytelników. A ja się cieszę, że sięgnęłam po tą powieść :)

Ten bestseller do kupienia w księgarni Tania Książka.

1 komentarz: