niedziela, 14 lutego 2021

"Ogród księżycowy" Agnieszka Krawczyk


 "Ogród księżycowy" Agnieszki Krawczyk pod wydawnictwem FILIA to trzeci tom serii "MAGICZNE MIEJSCE". Wcześniejsze tomy to "Magiczne miejsce" i "Dolina mgieł i róż". W serii również znajduje się czwarty tom "Jezioro szczęścia".


Choć wcześniej czytałam nieraz powieści Agnieszki Krawczyk, to z tą serią zetknęłam się pierwszy. Trochę żałuję, że nie zaczęłam czytać od pierwszego tomu, no ale cóż... w ręce akurat wpadł mi ten trzeci ;)

Z racji tego, że nie wiem co działo się we wcześniejszych dwóch tomach to ciężko mi jest porównać. Mogę jedynie oprzeć się na wyczytanych opiniach innych blogerów, którzy twierdzą, że tom pierwszy był najlepszy.

Główna bohaterka Sabina postanawia zostać w Idzie. Remontuje kupiony wcześniej dom. Poza remontami zajmuje się przygotowaniami do ślubu. Początek książki to taka sielanka, jakby wszystko szło zgodnie z planem, bez żadnych komplikacji, problemów. Pewnego dnia W Idzie pojawia się ktoś kto nie pragnie szczęścia Sabiny. Jego celem jest zniszczenie jej tego sielankowego życia. 

Kto to jest? jakie tajemnice Sabina ukrywała z przeszłości? Czy związek Sabiny z Krzysztofem to przetrwa?

Choć Sabina jest taką postacią, którą można polubić, ale nie ma czegoś takiego co by mnie specjalnie do niej ciągnęło. Raczej bym to określiła, że jest nijaka.  Dobrze, że w tym tomie mogliśmy równeiż poznać takie osoby jak Lola, Rafał, Zuza. dzięki tym osobom książka ma w sobie coś, co sprawia, że chce się czytać dalej. 
Za to na pewno bardzo mnie przyciągały opisywane zapachy kwiatów i ziół. Ogólna otoczka, bardzo bym chciała się znaleźć w takim miejscu jak Ida, by się zrelaksować, odpocząć i poznać towarzystwo otaczające Sabinę. 

 

Na pewno w tej książce nie brakuje przyjaźni, miłości, zaufania.  Najbardziej jednak podobały mi się opisy przyrody, które brzmiały tak autentycznie.... Zabrakło mi trochę takiego wow, czegoś, co by sprawiło, że nie mogę odłożyć książki, że chcę poznać dalasze losy bohaterów. Może nie zrzyłam się z nimi tak bardzo, bo nie poznałam ich od początku, a właściwie od pierwszego tomu. Może to był błąd. Nie wiem czy sięgnę po ostatni tom tej serii....A może powinnam cofnąć się do pierwszego?

 Moja ocena to 5/10

 
 

2 komentarze:

  1. Mnie seria się podoba, ale były lepsze. Zosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka warta przeczytania, lekka. Taka by się odprężyć. Pozdrawiam, Kryska

    OdpowiedzUsuń