sobota, 6 marca 2021

"Trzecia siostra" Louise Jensen

 

 

"Trzecia siostra" to najnowsza książka Louise Jensen pod wydawnictwem Burda Media. Wcześniej miałam już przeczytać "Randka" oraz "Surogatka" tej autorki i muszę powiedzieć, że obie książki były rewelacyjne. Dlatego gdy pojawiła się możliwość przeczytania kolejnej książki Louise Jensen nie zastanawiałam się zbyt długo.

Głównymi bohaterkami są trzy siostry, które zmagają się z koszmarem, który przeżyły w dzieciństwie. Jako małe dziewczynki zostały porwane. Chociaż nie były ofiarami żadnej przemocy to trauma w ich głowach pozostała. Najstarsza z sióstr Carly obwinia się o to, że jako najstarsza powinna zapobiec temu wydarzeniu, bo byłą odpowiedzialna za bliźniaczki. Chociaż od tego wydarzenia minęło 20 lat to wciąż to siedzi w ich głowach, w ich psychice. Każda z sióstr jest inna, a ten ferelny dzień ciągle wraca w ich myślach. Tym bardziej, że porywacz po 20 latach wychodzi z więzienia...

 Historia bardzo mnie urzekła, jest tak opisana jakby była autentyczna. Powiem szczerze, że jako mama dwójki dzieci sama zaczęłam trochę patrzeć na świat, czy zło czasem nie czai się tuż za rogiem. Ostrożności nigdy za wiele. Sama na pewno bym czegoś takiego nie przeżyła, gdyby to spotkało moje dzieci. Dlatego doskonale rozumiem siostry i ich wszelkie obawy. Bardzo im współczułam, bo nic innego nie mogłam przecież zrobić.

Autorka fajnie pisze, dlatego książkę czyta się praktycznie jednym tchem. Książka jest podzielona na dwie części i muszę tutaj przyznać, że zdecydowanie lepiej się czytało drugą połowę. Pierwsza trochę przynudzała, za to druga część nadrobiła. Całą historię poznajemy z dwóch perspektyw czasowych – mamy przeszłość, ukazującą przeżycia sióstr podczas porwania oraz czas po ucieczce z porwania.  

 Jeśli miałabym ten thriller do poprzednich, które wcześniej czytałam tej autorki to ten był najsłabszych, prawdopodobnie przez ten wstęp, który mnie nie zachwycił. Jednak na pewno sięgnę po kolejny, nowy thriller, bo wierzę że będzie się w nim działo, bo na pewno autorce nie brakuje wyobraźni i pomysłów na ciekawą historię przy pisaniu książek.

4 komentarze: