poniedziałek, 3 maja 2021

"Teraz Cię rozumiem, mamo!"

 

 "Teraz Cię rozumiem, mamo!" to zbiór opowiadań znanych autorek pod wydawnictwem MUZA S.A. Książka może być idealnym prezentem na zbliżający się Dzień Mamy, ale nie tylko, może być prezentem bez żadnej okazji, tak by okazać mamie jak bardzo się ją kocha.

W książce znajdziemy 8 opowiadań chwytających za serce. Wspólną cechą tych opowiadań są relacje córki z matką. Nie są to proste relacje, z reguły dzieli je jakaś tajemnica. Coś co matki by chciały ukryć przed swoimi dziećmi. 

Z reguły gdy czytam takie opowiadania zaczynam od opowiadań znanych mi autorek i tak było tym razem zaczęłam od opowiadania Magdaleny Witkiewicz, które bardzo poruszyło mnie za serce, ale o tym za chwilę opowiem. Trochę zawiodłam się na opowiadaniu Agnieszki Krawczyk, gdyż aż tak bardzo mnie nie wciągnęło, jak i opowiadanie Ilony Gołębiewskiej. Za to pozytywnie zaskoczyła mnie Agnieszka Lingas-Łoniewska,, której pióra do tej pory nie znałam.

Opowiadanie "Nie wiesz wszystkiego" Magdaleny Witkiewicz jak o hazardzie, jest to trudny temat dla wielu osób. Hazard może zepsuć relacje w rodzinie, a nawet sprawić, że małżeństwo może się przez niego rozsypać. Tak było i tam razem w opowiadaniu, hazard rozbił 2 związki- mamy i córki. Trzeba dotknąć dna by móc się potem z niego odbić. W tej sytuacji jednej osobie udało się odbić od dna i skończyć z hazardem, druga natomiast wciąż próbowała się "odbić". Miłość matki była jednak ponad wszystko i myślała głową, a nie sercem....

Drugie opowiadanie, które mnie zachwyciło to "Twoja Emi" mamy tu do czynienia z nadopiekuńczą mamą. Później jednak dowiadujemy z czego ta nadopiekuńczość wynika, skąd się wzięła. Wszystko zaczyna mieć sens i opowiadanie kończy się happy endem :)


Polecam zbiór opowiadań, które chwytają za serce :)

2 komentarze:

  1. fajny pomysł na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa książka :) Ja polecam przeczytaną przeze mnie ostatnio "Wszyscy pragnęliśmy miłości". Myślę, że spodobałaby się większości mam, ponieważ to poruszająca powieść o miłości oraz rodzinnych tajemnicach skrywanych przez lata.

    OdpowiedzUsuń