wtorek, 22 czerwca 2021

"Śmierć Pani Westaway" Ruth Ware

 

 

"Śmierć Pani Westaway" to naprawdę rewelacyjny thriller, mogłabym powiedzieć, że jedna z lepszych książek jakie ostatnio czytałam, ale było kilka naprawdę dobrych. Jest to książka w stylu brytyjskiego kryminału. Może dziwne się to wyda, ale przyciągnął mnie kolor okładki, jakoś ten żółty kolor sprawił, że postanowiłam przekonać się co skrywa ta książka w swoim wnętrzu. Choć ta pozycja nie należy do cienkich książek, w sensie grubości, ale jakości również ;) To czyta się ją jednym tchem.

Główna bohaterka to Hal, która z zawodu jest tarocistką, którą potrzebuje bardzo pieniędzy. Zaciągnęła już jedną pożyczkę, jednak ten ktoś domaga się natychmiastowej spłaty. Pewnego dnia otrzymuje tajemniczy list, który daje jej nadzieję na lepsze życie, na poprawę dotychczasowej sytuacji. Hal dowiaduje się z tego listu, że jej babcia- właścicielka ogromnej posiadłości zmarła. Jednak coś tu Hal niepokoi, bo była przekonana, że jej dziadkowie nie żyją od ponad 20 lat. Choć jej się to nie podoba to wierzy w to, że jest to dla niej jakaś szansa, że jeśli pojawi się na pogrzebie to może odczytanie testamentu będzie tym momentem w którym jej życie ulegnie zmianie. Wierzy w to, że to jej został przepisany cały majątek dziadków... A to oznaczało by, że już nie groźne by jej były pisma z oznaczeniem "ostatnie wezwanie do zapłaty'. Tylko czy to wszystko nie jest jakimś żartem?

Rodzina Westaway jest zdecydowanie ostatnio moją ulubioną rodziną, polubiłam ją niesamowicie. Aż mi żal, że ta przygoda tak szybko się zakończyła. Podczas czytania, gdy rozwiązuje się jedna tajemnica to powstają kolejne i tak w kółko, wieczny rollercaster tajemnic i sekretów. To wszystko sprawia, że ta książka nie nudzi nam się, że ciągle coś się dzieje, że nie można jej na chwilę odłożyć, bo możemy stracić coś ważnego. Klimat w książce również rewelacyjny. Bardzo podobał mi się opis starego domu, który  dzięki takim opisom mogłam sobie go idealnie wyobrazić- stare i wyblakłe fotografie na ścianach, niewytynkowane pokoje, palące się świece... Książkę mogłabym określić jednym zdaniem - Kryminalna, mroczna intryga skrojona jest mistrzowską miarą.

 

Ten bestseller kupicie w księgarni Tania Książka.

2 komentarze: