niedziela, 24 września 2023

Książka "Zgłoba" Katarzyna Puzyńska

 



"Zgłoba" Katarzyny Puzyńskiej wydawnictwa Prószyński i S-ka to 15 tom z serii o Lipowie. Akcja rozgrywa się w Puszczykowie, gdzie według legendy na stosie spłonęła ostatnia czarownica. Przed śmiercią rzuciła klątwę na mieszkańców. Po tym wydarzeniu została zamordowana mała dziewczynka, a jej ciało zostało znalezione blisko studni przy wąwozie, które przez mieszkańców był uważany za przeklęty. W 2023 roku grupa nastolatków, które nie mogę dowiedzieć się nic więcej od dorosłych, postanawiają na własną rękę rozwiązać zagadkę o tajemniczej śmierci dziewczynki...

Z tego co można przeczytać na temat tej książki w internecie to opinie są bardzo różne, jedni są zachwyceni tą książką, a inni uważają, że autorka już się wypaliła i pomysł na 15 tom jest bardzo naciągany... Jak dla mnie sam pomysł jest bardzo fajny. Może faktycznie już nie czułam takiej fascynacji jak przy pierwszym tomie, którym byłam zachwycona. 720 stron to bardzo dużo i spokojnie ten tom mógłby zamknąć się w 500 stronach. 

Myślałam, a właściwie byłam pewna, że udało mi się wytypować potencjalnego przestępce. Jednak autorka jak zwykle z gracją "namieszała" i w pewnym momencie wszystkie moje typowania szlak trafił :) Autorka również doskonale połączyła ze sobą dwa gatunki literackie, mam tu na myśli wątek obyczajowy z kryminalnym. 

Na końcu książki możemy doczytać, że to koniec serii O Lipowie w obecnym kształcie. Co autorka ma na myśli? tego do końca jeszcze nie wiemy... Jednak wiemy już, że w listopadzie pojawi się nowy tom autorki- czy to będzie początek nowej serii czy pojedynczy tom? O tym pewnie przekonamy się, po przeczytaniu go :)


3 komentarze:

  1. Dla mnie Łaskun najlepszy 🥰

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja zaczynam przygodę z tą serią, jestem w połowie Motylka🙂 Kasia booki

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, mnie się bardzo podobała 🙂 Zosia

    OdpowiedzUsuń