środa, 29 stycznia 2014

Serowe oponki

Składniki:


  • 250 g sera twarogowego półtłustego,
  • niecałe 2 szklanki mąki,
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1/2 łyżeczki sody,
  • 1 jajko,
  • 1 żółtko,
  • 30 g roztopionego masła,
  • 1/4 szklanki cukru,
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego,
  • 15 ml spirytusu,
  • olej- do smażenia.



Przygotowanie: 



     Ser twarogowy przeciskamy dwukrotnie przez praskę. Dodajemy jajko, żółtko, jogurt, cukier, ostudzone roztopione masło i mieszamy mikserem na wolnych obrotach. Następnie dodajemy spirytus i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i sodą. Ciasto przekładamy na stolnicę. Wałkujemy na grubość ok. 1 cm i wycinamy szklanką kółka. W każdym kółeczku wycinamy kieliszkiem środek, tak by powstały nam oponki. Kółeczka wycięte kieliszkiem możemy też usmażyć lub zagnieść i rozwałkować ponownie. Na wysokiej patelni podgrzewamy ok. 0,5 litra oleju. Smażymy oponki do zarumienienia się z obu stron. Po usmażeniu posypujemy cukrem pudrem.


4 komentarze:

  1. czytasz w moich myślach:) akurat wczoraj rozmawiałam z siostrą, że straaaasznie mi się marzą takie oponki:D

    OdpowiedzUsuń
  2. może i ja w tym roku usmażę takie pyszności na tłusty czwartek żeby nie musieć kupować ;)

    www.sagneska.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. ja robiłam oponki w tamtym tygodniu i były wyśmienite

    OdpowiedzUsuń