poniedziałek, 31 maja 2021

"Greenwich Park" Katherine Faulkner

 


Helen i Daniel Thorpe mieszkają w jednej z najzamożniejszych dzielnic Londynu w Greenwich Park. ich życie jest niemal idealne, mają wszystko czego mogliby sobie zapragnąć, niczego im nie brakuje i z niecierpliwością oczekują narodzin swojego pierwszego dziecka. Jednak wcale nie jest tak kolorowo...ich sielankowe życie to tylko pozory... Pewnego dnia w życiu Helen pojawia się tajemnicza Rachel, która wywróci jej świat całkowicie. Zmieni go o 360 stopni, a nic już nie będzie takie samo jak do tej pory... Nowa znajoma charakteryzuje się dość dziwnym, nietypowym zachowaniem. A nawet nazwałabym jej dość specyficznym zachowaniem. Helen odkrywa, że Rachel przegląda ich laptop. Jak się później okazuje to ich spotkanie wcale nie było przypadkowe. 

Muszę przyznać, że książka mega mnie wciągnęła. Praktycznie od pierwszej strony już byłam nią zachwycona. Jednak moje zachwycenie na początku przeszło małe rozczarowanie, bo książce trzeba było dać czasu na rozkręcenie się. Jednak warto było czekać, bo fabuła naprawdę jest mega  Sam tytuł i okładka również mnie zachęciły do przeczytania tej pozycji. Doczytałam, że Greenwich Park to debiut autorki, dlatego sama nie wiedziałam czego się spodziewać. jednak liczyłam na coś niesamowitego, na fajną przygodę z tą lekturą, bo ostatnio czytam same naprawdę dobre debiuty. 

Narracja w książce jest prowadzona z perspektywy kilku bohaterów, co jest świetnym rozwiązaniem, który ma całkiem spory wpływ to toczącą się fabułę. Podobało mi się również to, że z czasem poznajemy te specyficzne charaktery bohaterów, a właściwie co miało wpływ na nich, że tak się zachowywali a nie inaczej. Jest tu bardzo wiele tajemnic, które po kolei rozgryzamy jak w jakieś grze, trzeba rozwiązać daną zagadkę by przejść dalej.Zakończenie to petarda, nie spodziewałam się takiego rozwiązania, ale bardzo mi się podobało. Na pewno było zaskakujące i nieprzewidywalne. Książka naprawdę potrafi pochłonąć człowieka w swój świat. Polecam bardzo.


Dziękuję wydawnictwu MUZA S.A. za możliwość zrecenzowania :)

2 komentarze: