poniedziałek, 20 grudnia 2021

"Ktoś wie" Lisa Scottoline

 

"Ktoś wie" no nowa książka Lisy Scottoline. Książka, która was zaskoczy niejednokrotnie.

Allie, David, Sasha i Julian – czwórka przyjaciół spędza razem wakacje. Bawią się na całego, pijąc przy tym alkohol i dzieląc się sekretami. Pewnej nocy, z pozoru niewinny żart przeradza się w coś potwornego. Na ich oczach traci życie Kyle – kolega z osiedla. Jego śmierć to ich wielka tajemnica. Tajemnica, która ich prześladuje. By o tym zapomnieć postanawiają zerwać ze sobą kontakty, by nie ponieść konsekwencji tego czynu.... by wspomnienia z tego nie ich nie dręczyły... 20 lat udało im się nie widzieć, nie mieć ze sobą żadnego kontaktu. Aż po tych 20 latach spotykają się na pogrzebie Davida, który popełnił samobójstwo- dokładnie w 20 rocznicę od tego felernego dnia... Ten dzień powrócił demony z przeszłości, wszystko jakby ożyło. Nie tylko wspomnienia, ale też konsekwencje, każdy z nich otrzymał swojego rodzaju karę.

„Ktoś wie” to nie thriller, ale bardziej dramat. Historia, która na zawsze pozostaje w głowach. Opisana historia pokazuje nam jak takie wydarzenie może wpłynąć na umysł człowieka. Jak można się zmienić, depresja, lęki, wieczny strach. Jeden dzień a potrafi zmienić całkowicie życie. 

Autorka przedstawiła historię w dwóch strefach czasowych. Pierwsza część to wydarzenia sprzed dwudziestu lat, a druga to teraźniejszość. Mamy też do czynienia z kilkoma narracjami, z perspektywy kilku bohaterów. Rozdziały są na tyle krótkie, że trudno książkę odłożyć. Wmawiałam sobie, że z racji tego że rozdziały są takie krótkie to przeczytam jeszcze tylko jeden, potem jeszcze jeden, aż książka dobiegła końca. 

Bardzo podobało mi się jak autorka opisała uczucia bohaterów, to jak przeżywali to co zrobili. Jak to wpłynęło na ich obecne życie. Nie da się ukryć, że wiele stron zostało poświęconych na oddanie właśnie tych emocji.  Miałam nawet taki moment, że pomyślałam, ze nawet za dużo tych opisów, ale po przeczytaniu całości wiem, że tak właśnie miało być. Ta historia dała mi wiele domyślenia i na pewno na długo pozostanie w mojej głowie. Dokładnie przemyślane wątki obyczajowo- dramatyczne z elementami kryminalnymi totalnie zaskakują czytelnika.  

Tej książki nie odłożycie za szybko, a właściwie nie odłożycie jej dopóki nie dobrniecie do końca. Wciągnie was w wir wydarzeń, a końcowe wyjaśnienia zaskoczą niejednokrotnie. Polecam! 

Tą książkę kupicie w księgarni Tania Książka.

1 komentarz:

  1. Jestem totalnie ciekawa tej ksiazki ;) pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń