wtorek, 5 grudnia 2023

"Niebezpieczna obsesja" Małgorzata Rogala

 


"Niebezpieczna obsesja" Małgorzaty Rogali to kryminał przy którym po prostu przepadłam. 

Stawscy w swoim nowym domu otwierają galerię sztuki "Skarabeusz". Szczególnym obrazem na wystawie ma być "Kobieta z orchideą". Jednak podczas wystaw dochodzi do uszkodzenia obrazu, właścicielka zauważa nacięcie na obrazie. Gdy obraz trafia do konserwacji zostaje skradziony w noc sylwestrową. Jak się później okazuje ktoś specjalnie go uszkodził, bo łatwiej było go ukraść z gabinetu konserwacji... tylko kto? Podczas włamania dochodzi również do niezaplanowanego zabójstwa... 

"Niebezpieczna obsesja" to książka, którą pochłoniecie jednym tchem. Ciekawa fabuła, nietuzinkowi bohaterowie i ta zagadka do rozwiązania... Kołodziejczyk właściciel obrazu ma wielki sentyment do tego dzieła, gdyż kobieta która wynurza się z fal przypomina mu jego byłą żonę. Nie może pogodzić się z jej odejściem i przez to nie może sobie ułożyć życia na nowo. Pierwsze spotkanie z Adą, córką właścicieli galerii zapada mu w pamięć, gdyż dziewczyna bardzo przypomina mu jego byłą żonę. Przyznam szczerze, że myślałam, że ten wątek rozwinie się bardzie, że może coś z tego będzie... 

Choć jest to już trzeci tom z policjantkami Czaplińska i Maciejka to spokojnie możecie zacząć od tego (tak jak ja). W niczym to nie przeszkadza, gdyż każdy tom jest o czymś innym.

Jest to zdecydowanie książka, która nas zabierze w świat sztuki. Możemy zaczerpnąć wiele cennych informacji jakie musi przejść obraz, który zostanie uszkodzony. Z pewnością sięgnę jeszcze po inne książki autorki. Bardzo mi się ta pozycja spodobała. Zakończenia takiego nie spodziewałam się, choć już wcześniej były takie typy... to ja jednak wykluczyłam taką możliwość :) Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz