piątek, 1 grudnia 2023

"Starsza Pani z nożem" Gu Byeong- mo

 


"Starsza Pani z nożem" to absolutny bestseller w Korei Południowej. 

Rógszpona niby zwykła kobieta, starsza pani, a do tego bardzo miła i kulturalna. To tylko pozory jakie stawia, tak naprawdę to płatna zabójczyni z pokaźną kolekcją noży. Pewnego dnia podczas zlecenia dostaje poważnych obrażeń, jej ciało odmawia posłuszeństwa... może to czas na emeryturę? Może powinna jak inne babcie siedzieć w domu, a nie latać z nożem...

Muszę przyznać, że to moje pierwsze spotkanie z tą koreańską autorką. Literatura koreańska jest dość specyficzna... Choć wydawać by się mogło, że to będzie mocny thriller, poleje się krew i będzie nam towarzyszył mroczny klimat... to nic bardziej mylnego. Owszem mamy tutaj sporo trupów, trochę krwi... ale bardziej jest to powieść z klimatem o starości w koreańskim społeczeństwie. 

Samo zakończenie nie jest wcale zaskakujące, bardziej bym powiedziała, że jest to podsumowanie całej historii. A może to jest typowe dla stylu koreańskie? Ciężko mi powiedzieć, gdyż tak jak wspomniałam to było moje pierwsze spotkanie z tego typu literaturą. Warto jednak się zapoznać i bardzo cieszę się, że miałam taką okazję :)

nowość kupicie w księgarni TaniaKsiazka.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz