poniedziałek, 12 marca 2012

Mojito

  Mojito jest jednym z moich ulubionych drinków... jest bardzo orzeźwiający, dzięki dużej ilości mięty, limonki oraz kostek lodu...

Składniki:
50 ml białego rumu,
do uzupełnienia drinka woda gazowana,
1 łyżeczka brązowego cukru,
1/3 limonki,
5 listków mięty,
kostki lodu.


Przygotowanie:

  Proporcje w składnikach są podane do przygotowania jednego drinka mojito. Do literatki wkładamy umyte listki mięty, wsypujemy cukier brązowy i rozcieramy drewnianą pałeczką (jak do moździerza, tylko drewniana). Następnie wlewamy 50 ml białego rumu, zalewamy wodą gazowana. Limonkę myjemy. Wkrawamy kawałki limonki wraz ze skórką i dodajemy kostki lodu. Lód powinien być pokruszony, jednak nie miałam jak tego zrobić, bo mój blender niby nadaje się do kruszenia lodu, ale coś dziwnie się przy tym zagrzewa.

5 komentarzy:

  1. fajne! ja rzadko siegam po taki mocny alkohol,mojito robilam raz i wyszlo niepijalne wiec tym bardziej gratuluje pysznego domowego drinka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mojito jeden z lepszych drinków wg mnie :).

    OdpowiedzUsuń
  3. dorzuc wiecej mięty :) mojito musi pachnieć świeżością i miętą :)!! wtedy to dopiero odlot

    OdpowiedzUsuń