wtorek, 22 maja 2012

Rurki z kremem (bitą śmietaną)

  Już od dawno za mną chodziły rurki z bitą śmietaną... wyszły naprawdę pyszne! Kruche rurki można przechowywać w szczelnych pudełkach i nadziewać, kiedy ma się tylko na nie ochotę :) Moja koleżanka mrozi takie rurki, wyciąga na 20 minut przed podaniem, nadziewa kremem i zawsze są pyszne :) 

Nikt mi nie wierzył, że zrobiłam je sama... każdy myślał, że są kupne i nawet zostałam spytana w jakiej cukierni je kupiłam? To chyba największy komplement jaki mogłam otrzymać :D

O foremkach do rurek możecie poczytać w zakładce akcesoria kuchenne.

Składniki:
rurki:

  • 2 szklanki mąki,
  • 1 żółtko,
  • 75 g cukru,
  • 75 g margaryny,
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany,
  • szczypta soli,
bita śmietana:
  • 400 ml śmietany 30%,
  • 3 łyżki cukru,
  • 1 śmietan fix,
do posmarowania: 

  •  białko,
do posypania: 
  • cukier,
do foremek

  •  margaryna i bułka tarta.


Przygotowanie:

 
    Z podanych składników (mąka, cukier, śmietana, żółtko, margaryna, sól) na rurki zagniatamy ciasto. Najlepiej, aby składniki były w temperaturze pokojowej, Gdy ciasto się klei do rąk, podsypujemy mąką. Tak wyrobione ciasto wkładamy w foliowy woreczek i wkładamy na 20 minut do lodówki. Następnie wałkujemy ciasto i wycinamy 2 cm paski, którymi owijamy foremki do rurek (wcześniej posmarowane tłuszczem i obsypane bułką tartą). Rurki smarujemy białkiem i posypujemy cukrem. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika na 180 stopni i pieczemy ok 20 minut. Po upieczeniu, jeszcze ciepłe ściągamy rurki z foremek. Odstawiamy do ostygnięcia. W tym czasie ubijamy kremówkę z cukrem i śmietan fixem. Nadziewamy rurki bitą śmietaną przy użyciu szprycy. 



18 komentarzy:

  1. i tu jest problem, bo od lat zbieram się by sobie kupić wreszcie te rurkowate blaszki! muszę się zmotywować. Przepis zapisuję sobie, a jak będę w centrum to polatam na foremkami. Bardzo smaczne rureczki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się długo do tego zabierałam :) ale jak już kupić to na pewno nie będziesz żałować :)

      Usuń
  2. o jaa! wypaśne wyszły ;) też nie mam form do rurek... i chyba czas najwyższy zainwestować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow - jakie smakowitosci:) pa

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniałe, pyszne, rozpływające się w ustach:) moja ciocia robi takie same i są super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam :3
    Wygląda smakowicie :d
    Świetny Blog ^_^
    Zapraszam do siebie *_*
    www.everyday-smart.blogspot.com
    + Liczę na nowych obserwatorów ;3

    OdpowiedzUsuń
  6. wow, podziwiam za własnoręcznie robione rurki! nigdy się o to nie pokusiłam, ale nie wyglądają na trudne w wykonaniu. a samych rurek z kremem nie jadłam już sto lat!
    Pozdrawiam ciepło
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  7. Smak dzieciństwa... Mniam... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super! i wiesz ze salmoneli nie dostaniesz jak to czasem bywa w przypadku tych "kupnych"

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba i zainwestuje w foremki do rurek, bo przyznam Aguś że smaka mi narobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  10. bajka, ni mniej ni więcej;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam je, piękne Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  12. SUPER BLOG,NA PEWNO COŚ UPICHCĘ.zAJRZYJ DO MNIE:dorotadz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. o jeju ale bym zjadła taką rurę - uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  14. zazdroszczę rurkowej foremki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. rurki są pycha zbierałam się kilka lat kupiłam foremki w internecie

    OdpowiedzUsuń