wtorek, 10 stycznia 2017

Pieczona perliczka w piekarniku

Perliczka- pyszne ptaszysko :) Muszę się Wam przyznać, że pierwszy raz jedliśmy perliczkę i była przepyszna. Zupełnie inny smak jeśli miałabym ją porównać do kurczaka, na pewno ten ptak będzie częstym gościem w Naszym domu :)

Składniki:

  • perliczka (ok. 1,4 kg),
  • 2 łyżki oleju,
  • 1 łyżka słodkiej papryki,
  • 1 łyżeczka tymianku,
  • 1 łyżka ziół prowansalskich,
  • pieprz,
  • solanka: 3 litry wody+90 g soli.

Przygotowanie: 

Perliczkę umyłam i włożyłam na całą noc do solanki (3 litry wody wymieszane z 90 g soli)- w dużej misce przykrytej folią schowałam do lodówki. Na następny dzień perliczkę delikatnie osuszyłam ręcznikiem papierowym i zamarynowałam z przyprawach wymieszanych z olejem (już bez soli). Ponownie odłożyłam do lodówki na 2-3 godziny. Pieczemy ok. 2 godzin w 180 stopniach w rękawie do pieczenia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz