środa, 28 kwietnia 2021

"Idealna rodzina" Lisa Jewell

 

"Jeden dom, dwie rodziny, trzy ciała"

Gdy zobaczyłam w księgarni Tania Książka "Idealną Rodzinę" od razu wiedziałam, że muszę ją przeczytać.

Libby Jones została adoptowana mając niespełna rok. Gdy kończy upragnione 25 lat niebawem otrzymuje list, na który tak długo czekała. Okazuje się, że jest jedyną spadkobierczynią domu po swoich biologicznych rodzicach. Postanawia zagłębić się w sekrety swoich rodziców i od tego czasu wszystko się zmienia. Tytułowa Idealna rodzina, okazuje się wcale nie być taka idealna... Im Libby bardziej zagłębia się w życie swojej rodziny tym więcej sekretów z przeszłości wychodzi na światło dzienne...

W książce mamy do czynienia z trzema wątkami, tak samo historię poznajemy z perspektywy trzech osób. Jeden bohater opisuje losy z przeszłości, a dokładniej 25 lat temu. Natomiast dwie opisują losy z teraźniejszości. Książka wciąga praktycznie od pierwszej strony, z każdą następną kartką wciągałam się jeszcze bardziej, poznawałam co raz to bardziej mroczniejsze oblicza książki. gdy Libby odziedzicza dom, który jest wart fortunę. Policja znajduję w nim zwłoki dziesięciomiesięcznej dziewczynki, w kuchni natomiast są zwłoki 3 innych osób. Już wtedy miałam gęsią skórkę.... gdy dowiedziałam się, że w tym samym czasie zaginęła czwórka dzieci. Od tego momentu nie mogłam odłożyć książki, przez co zarwałam noc i poszłam nieprzytomna do pracy :)

Książka jest rewelacyjnym brytyjskim thrillerem, który na długo pozostanie w mojej głowie. Na pewno każdy miłośnik tego gatunku literackiego będzie zachwycony. Mogę z pewnością powiedzieć, że po przeczytaniu Idealnej rodziny, że thrillery brytyjskie zaczęły dorównywać jakością thrillerem skandynawskim. Z pewnością będę wypatrywać kolejnej książki autorki. mam nadzieję, że będzie również dobra.

 Ten bestseller kupicie w księgarni Tania Książka.

2 komentarze: