sobota, 10 kwietnia 2021

"Mordercy" David Wilson

 

 

"Mordercy" wydawnictwa Filia to thriller oparty na faktach.

Przeczytałam w jednej z recenzji, że "Mordercy" to obowiązkowa lektura dla tych, których interesują wszelkie zbrodnie. Także pomyślałam od razu, że ta książka będzie idealna dla mnie. Autor może u Nas w Polsce trochę mniej znany, ale jest to jeden z najsłynniejszych brytyjskich kryminologów. Jako były naczelnik więziennictwa zna temat zbrodni od podszewki, nie mówiąc już o samych mordercach. Dlatego książka"Mordercy" to nie jest zwykła książka, natomiast to książka z życia wzięta, książka na faktach o przemyśleniach oraz prawdziwych historiach.

Opisywane wydarzenia sprawiły, że momentami pojawiała się na mojej skórze gęsia skórka. Wszelkie zamieszki na terenie więzienia, nabożeństwa w kaplicy, bunty, rozmowy z mordercami  to wszystko sprawiało, że wstrzymywałam oddech podczas czytania. Podobały mi się też rozdziały o płatnych zabójcach oraz dzieciobójcach. Z książki można również wiele się dowiedzieć na temat samego więzienia, a autor jako profesor kryminologii sprawnie przekazuje nam swoją wiedzę na ten temat. Autor również zdradza nam techniki jakie wykorzystuje podczas rozmów w mordercami. Oby nigdy one mi się nie przydały :)

 Po przeczytaniu nie ukrywam, że książka wywołała we mnie wiele emocji. W mojej głowie zaczęły pojawiać się różne przemyślenia. Kiedyś chciałam być detektywem oraz pracować w policji. Dzisiaj nie wiem czy bym się do takich zawodów nadawała. Praca naczelnika więziennictwa jest chyba jeszcze bardziej stresująca, a każdy dzień nie wiadomo jak się zakończy. Każdy dzień to strach, obawy o własne życie. Życie wśród morderców na prawdę wymaga odwagi.

Książka jest nie tylko przeznaczona dla fanów thrillerów czy kryminałów, ale także dla osób które chciałyby bliżej poznać więzienie oraz ich mieszańców. Polecam.


2 komentarze: