sobota, 18 grudnia 2021

"Niewybaczalne" Izabela Janiszewska

 

 

"Niewybaczalne" to najnowsza książka Izabeli Janiszewskiej. Choć o autorce i jej wcześniejszych książkach słyszałam, to jakoś nie miałam okazji ich przeczytać. I już wiem, że bardzo tego żałuję...

Pewnego dnia 3letni Kuba zginął mamie w centrum handlowym podczas zakupów. Po jakimś czasie zostaje odnaleziony martwy wraz z dwójką starszych chłopców. Nikt nie może pogodzić się z tym makabrycznym odkryciem. Rodziców Kuby ciągłe kłótnie, obwinianie się nawzajem doprowadza to do rozpadu małżeństwa. Mama Emila trafia do szpitala psychiatrycznego. 25 lat sprawą postanawia zająć się Zuzanna, siostra Emila. Wydarzenia z teraźniejszości mają powiązanie ze sprawą sprzed 25 lat. Jako jedyna próbuje odkryć prawdę i odnaleźć mordercę swojego brata....

Książka skrywa w sobie wiele sekretów, tajemnic co sprawia, że ciężko przestać czytać. Historia bardzo mi się podobała. Wielki szacunek do Zuzanny, która mimo wielu problemów, mimo trudnego życia jakie miała- rozstanie z mężem, śmierć ojca, problemy z alkoholem, utrata pracy... a także pogróżki, które dostawała... to wszystko nie było w stanie jej przerwać dociekania prawdy. Prawdy, która potrafi zaskoczyć, tym bardziej, że wiele osób kryło się nawzajem. Na pewno nie było jej łatwo, tym bardziej, że była z tym wszystkim sama. Ja na jej miejscu już bym dawno odpuściła, ale nie Zuzanna. 

Książka została podzielona na dwie strefy czasowe, które dzieli 25 lat. Umożliwia nam to uczestnictwo w dwóch planach czasowych. Dzięki temu możemy lepiej poczuć klimat książki, jak  samych bohaterów. Gdyby ktoś mi powiedział, że jest to historia opisana na faktach to uwierzyłam bez problemu. Tak realistycznie napisana, nie wyssana z palca, bez zbędnych opisów.  A każda przeczytana strona wnosiła coś nowego...

Pani Iza postawiła wysoką poprzeczkę tej pozycji i bez problemu ją pokonała. Thriller jest rewelacyjny, a zakończenie totalne zaskoczenie. Autorka nieźle namieszała mi w głowie, gdy już byłam pewna zakończenia, już wiedziałam kto jest mordercą to okazało się, że morderca wcale nie był jeden. A okazały się nimi osoby, których w życiu bym nie posądzała. Choć tak naprawdę nie miały złych zamiarów, to raczej było z zemsty, z emocji, niż z ich brutalnych zamiarów.

Ta nowość do kupienia w księgarni Tania Książka.

2 komentarze: