sobota, 27 listopada 2021

"Na skraju załamania" B.A. Paris


 

Autorkę B.A. Paris kojarzycie pewnie z "Za zamkniętymi drzwiami". Dlatego jak zobaczyłam, że w księgarniach pojawiła się jej nowa książka "Na skraju załamania" to wiedziałam, że muszę ją przeczytać.

Główną bohaterką jest Cass Anderson, która wracając do domu drogą przez las podczas burzy mija zatrzymany samochód w zatoczce. Cass zatrzymała się jednak nikt nie wzywał pomocy, a ulewa nie pozwalała jej opuścić samochodu. Następnego dnia dowiaduje się, że dziewczyna została zamordowana, a nieznajoma okazała się jej niedawno poznaną koleżanką. To wydarzenie bardzo ją przybiło. Zaczęły nękać ją głuche telefony, a do tego pojawiła się wczesna demencja... 

Powiem szczerze, że bardzo zainteresował mnie motyw wczesnej demencji. Nie zdawałam sobie sprawy, że demencję można komuś wmówić, aż tak bardzo że ktoś sam w nią uwierzy... Ni zdradzę wam dlaczego, o tym już sami musicie przeczytać.

Żal mi się stało Cass, że najbliżsi tak zmarnowali jej życie. Już nic nie będzie takie jak wcześniej. Niby wydawało się, że ma kochającego męża, robił wszystko o co go poprosiła, dbał o nią, był praktycznie na każde zawołanie. Tak samo jej przyjaciółka Rachel, spotykała się z nią, doradzała, a cel miała zupełnie inny. 

Choć to thriller psychologiczny, to sam motyw morderstwa jak dla mnie miał tu najmniejsze znaczenia. Znacznie większą uwagę zwróciłam na chorobę Cass i to był dla mnie główny temat. Bardziej zainteresowało mnie to kto ją wrabiał, niż kto był mordercą. 

 Podobało mi się to również, że książka jest napisana w jednym czasie. Ostatnio czytałam same książki w dwóch czasach i jeszcze z kilkoma narratorami. Tutaj tego nie ma, może też dlatego książkę bardzo szybko pochłonęłam. Książkę czyta się bardzo przyjemnie, szybko i historia na prawdę wciąga. A po przeczytaniu daje do myślenia.

Ten bestseller kupicie w księgarni Tania Książka.

 

 

 

1 komentarz: