piątek, 22 marca 2024

"Zrabowane nadzieje" Nina Zawadzka

 


"Zrabowane nadzieje" Niny Zawadzkiej wydawnictwa Filia to książka zainspirowana prawdziwymi historiami.

Gdy wybuchła II wojna światowa Magda Antoszewska postanawia wstąpić do kieleckiej konspiracji, nie słuchając przy tym bliskich osób. Dość szybko zdobywa kolejne szczeble hierarchii w organizacji. Pewnego dnia spod rodzinnego domu zostają porwane dzieci, w tym jej siostra. Magda na własną rękę postanawia odnaleźć porwane dzieci, czy jej się to uda?

"Zrabowane nadzieje" to druga książka autorki, którą miałam okazję przeczytać. Wcześniej czytałam "Skandalistki" i muszę przyznać, że "Zrabowane nadzieje" jest zdecydowanie poświęcona bardziej wojnie i obozach koncentracyjnych. Fabuła opisana jest w dwóch perspektywach czasowych- wczasach wojny i w 1970 roku. Opisy są przesiąknięte bólem i lękiem. Szczególnie ciężko było mi pomyśleć o dzieciach, które musiały znosić tyle cierpienia, będą w rękach Niemców. 

Historia poruszająca i chwytająca za serce. Nie raz miałam łzy w oczach podczas czytania. Autorka umiejętnie i z wielką gracją połączyła prawdziwe wydarzenia z fikcją literacką. Bardzo przyjemnie się czytało, choć niektóre wydarzenia sprawiały, że miałam gęsią skórkę. Polecam do zapoznania się z tą historią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz