niedziela, 16 czerwca 2024

"Obiecaj, że wrócisz" Barbara Wysoczańska

 "Obiecaj, że wrócisz" Barbary Wysoczańskiej wydawnictwa Filia to powieść z tłem historycznym. Autorka znana jest z książki "Narzeczona Nazisty".

W czasach wojennej okupacji Karolina Kornacka czeka na powrót męża Stanisława- młodego oficera z jenieckiego obozu z ZSRS. Ich życie zmienia się diametralnie, gdy ich domu zostaje przejęty przez oficera SS Friedricha Webera. Jednocześnie przyjaciel Kornackich - Waldek Romanowicz zostaje zwolniony z więzienia NKWD. Zostaje wysłany do Warszawy jako żołnierz AK. Korzystając z okazji niesie również pomoc Karolinie.

Choć jestem miłośniczką kryminałów i thrillerów to mam kilka autorek powieści, po które zawsze sięgam, gdy tylko pojawią się na rynku ich nowości. Tak jest m.in. z książkami Barbary Wysoczańskiej. "Obiecaj, że wrócisz" to powieść historyczna, poruszająca i porywająca historia. Autorka wie jak zachęcić czytelnika do poznania historii i ciężkich losów bohaterów. Są to czasu, które ciężko nam sobie wyobrazić. Tematy wojenne zawsze były dla mnie trudnym i ciężkim tematem. Utrata bliskiej osoby, gdzie nie wiadomo co się z dzieje z najbliższymi...Niepewność, codziennie oczekiwanie na powrót, życie w ciągłej nadziei... 

Autorka przestawia nam opisy z perspektywy Karoliny i Waldka, co sprawia, że książka jest jeszcze bardziej fascynująca i ciekawa. Bardzo podobał mi się również pomysł na wplecione prawdziwe postacie historyczne. Choć książka jest przesiąknięta bólem, tęsknotą i wieczną niepewnością co przyniesie jutrzejszy dzień nie brakuje tu miłości i odwagi. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz