sobota, 29 czerwca 2024

"Uśpieni i martwi" Ann Cleeves

 "Uśpieni i martwi" Ann Cleeves wydawnictwa Czwarta Strona.

Nad jeziorem zostają znalezione zwłoki, które są przywiązane do kotwicy. Po dokładnych oględzinach dowiadujemy się z wyników, że ciało należy do Michaela Greya. Jego zaginięcie było zgłoszone przez adopcyjnych rodziców dopiero po czterech latach... Co tak na prawdę wydarzyło się w życiu Michaela? Natomiast ostatnią osobą, która widziała chłopaka za życia była jego dziewczyna Hanna- obecnie funkcjonariuszka więzienna...

Autorka słynie z dobrych i wciągających kryminałów. Jednak ta historia mnie nie przekonała. Opis książki zapowiadał się obiecująco. Na początku poznajemy bohaterów, wiele nazwisk co wywołuje lekkie zamieszanie. Autorka wprowadza również poboczne wątki, które nic nie wnoszą do sprawy. Jedynie motają, czasem musiałam wracać do tego co przeczytałam, bo miałam wrażenie, że może coś przeoczyłam... Bardzo dużo wątków jednocześnie, trochę za dużo... Tym bardziej, że wiele z nich jest zupełnie niepotrzebnych...

Jest to książka przepełniona tajemnicami, które wypływają na wodę dopiero po wielu latach. Historia, której morderstwo ma drugie dno. Nic nie dzieje się przez przyczyny. W zakończeniu poznajemy motyw mordercy. Jestem bardzo ciekawa Waszej opinii ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz