czwartek, 27 lipca 2017

"Dania i potrawy regionalne" Siostry Marii

"Dania i potrawy regionalne" Siostry Marii wydawnictwa Martel to książka idealna dla tych, którzy lubią eksperymentować w kuchni oraz odtwarzać smaki danych regionów.




Ta książka to prawdziwa podróż kulinarna po regionach Polski. Można zwiedzić z nią większość regionów, inspirując się potrawami z danego regionu. W książce znajdziemy wiele sprawdzonych potraw. Z tą książką odnajdziemy również nazwy typowe dla danej kuchni.


Książka została podzielona na regiony, a do każdego regionu zostało przypisanych mnóstwo wspaniałych potraw. I tak np. na Kaszubach znajdziemy dania na polewkę rybną, ferkase czy kaczkę z żurawiną. Kuchnia Warmii i Mazur słynie z farszynki, karmuszki czy gulaszu po mazursku. Na Kujawach nie zabraknie klapaczy czy rogalików barcińskich. Wielkopolska (czyli moja kuchnia :)) słynie z szagówek- czyli kopytek. U mnie w domu zwsze te kluski to były szagówki, już kilka razy miałam sytuację, że gdzieś zamawiałam czy mówiłam o szagówkach to każdy patrzył się na mnie z miną nie tęgą :D Gzika- to kolejne wielkopolskie danie, które dosyć często pojawia się u mnie na stole. W innym regionie ta potrawa to po prostu twarożek. Może być ze szczypiorkiem, cebulką- nam najbardziej smakuje podany z pyrami :) Galart- czyli zimne nóżki, galareta, galantyna- wiele nazw dla jednego dania :D Przechodzimy do Mazowasza a tam mamy pyszne raki po warszawsku, Podlasie to słynny chłodnik litewski czy babka ziemniaczana. Śląsk słynie z pysznej szpajzy cytrynowej, modrej kapusty i klusek śląskich. Na Podhalu na pewno zjemy kwaśnicę i muskole.









3 komentarze: