piątek, 27 stycznia 2012

Advocat

Składniki:
6 żółtek
1 mleko skondesowane niesłodzone
1 szklanka cukru
1 cukier wanilinowy
1 szklanka spirytusu

PRZYGOTOWANIE:

 W garnku podgrzewamy wodę i kładziemy na nim miskę. W takiej kąpieli wodnej ucieramy żółtka z cukrem białym i wanilinowym na puszystą masę. Następnie dolewamy mleko skondensowane niesłodzone i odstawiamy do ostudzenia. Gdy już ostygnie powolutku dolewamy spirytus, cały czas mieszając. Uważamy przy tym by advocat się nie zważył. Jak komuś mimo wszystko się zważy to można przelać advocat przez sitko.

13 komentarzy:

  1. Zamiast spirytusu można dać wódkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, można - ja osobiście wolę taki z wódką, bo jest łagodniejszy niż ten ze spirytusem :)

      Usuń
    2. oczywiście, że można... ale to już lepiej dodać mniej spirytusu... chodzi o to, że wódki trzeba dodać więcej niż spirytusu, a advocat powinien być bardziej gęsty niż rzadki :)

      Usuń
    3. Aga,z wódki też wychodzi gęsty :-)

      Usuń
    4. przyznam szczerze, że jakoś zawsze do likierów dodaję spirytus:) wydawało mi się, że wódka może zbytnio rozrzedzić likier...

      Usuń
  2. często robię:)
    jest pyszny:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam własnej roboty adwokata, dlatego zawsze jest u mnie w lodówce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana kiedy ty znajdujesz czas na przygotowanie takich smakołyków? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubię siedzieć w kuchni :) ale muszę się przyznać, że niektóre potrawy robiłam jeszcze przed założeniem bloga, a że mam zdjęcia, więc powoli dodaję te starsze i te na bieżąco ;)

      Usuń
  5. zawsze robiłam z ośmiu żółtek...ech...jak ja kocham ten kremik!!!! własny smakuje najlepiej, bo adwokat sklepowy jest zbyt płynny.

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmm pychotka. przepis juz sobie zapisałam i zrobie sobie taki likierek przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń