niedziela, 4 marca 2012

Bezowy tort

  Jest to najszybszy tort jaki można zrobić, a przy tym banalnie prosty. Krem za nas zrobi robot kuchenny, wystarczy tylko do miski wrzucić wymienione składniki na krem. A nam pozostaje rozsmarować dżem, krem i zrobić polewę czekoladową... prawda, że proste?;)

Składniki:
3 bezowe krążki,
1 dżem z czarnej porzeczki,
 krem:
1 masło,
4 żółtka,
2 łyżki kakao,
1 kieliszek spirytusu,
0,5 szklanki cukru pudru,
polewa:
0,5  gorzkiej czekolady,
2-3 łyżki mleka.







 Przygotowanie:

  Krążki bezowe są kupne, więc tak naprawdę wystarczy tylko zrobić krem i mamy szybki, a jaki pyszny torcik. Krem zaczynamy od utarcia żółtek z cukrem pudrem, aż do białości. Następnie dodajemy miękkie masło, gdy masa będzie utarta dodajemy kakao i kieliszek spirytusu. Jeden krążek bezowy smarujemy dżemem z czarnej porzeczki (chodzi o to by był kwaśny, bo beza jest dosyć słodka). Układamy następną warstwę bezową, którą smarujemy przygotowanym kremem. Na to kolejna warstwa bezowa, którą polewamy polewą zrobioną z rozpuszczonej w rondelku czekolady z mlekiem. Taką polewę przelałam do woreczka śniadaniowego, ucięłam róg i udekorowałam tort, robiąc zygzaki.







13 komentarzy:

  1. ale super!!! uwielbiam bezy!!! ogromnie mi sie ten przepis podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, bo jest banalnie prosty a za to jaki efekt:D

      Usuń
  2. pięknie wygląda! napewno mega słodziutki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny torcik. Musi być przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosty i szybki torcik, to coś dla mnie :-) Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny ten tort, pięknie wygląda :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny torcik, z chęcią bym taki dziabnęła ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. http://wmojejmalutkiejkuchni.blogspot.co.uk/2012/06/konkurs-kulinarny-zapraszamy_12.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Mieszkam w Gorzowie ale nie mam pojęcia gdzie takie krązki kupić bezowe?

    OdpowiedzUsuń