poniedziałek, 5 marca 2012

Krokiety w waflach

   Jeśli ktoś nie lubi/ nie umie smażyć naleśników to polecam krokiety w waflach. Kupne wafle wystarczy tylko lekko zwilżyć wodą by były miękkie i dały się zawijać...

Składniki:
farsz:
1,5 kg karkówki,
700 g surowego boczku,
500 g kapusty kiszonej,
1 kostka drobiowa,
2 cebule,
sól,
pieprz.
dodatkowo:
20 dużych wafli,
4 jajka,
bułka tarta.

Przygotowanie:

   Robienie krokietów podzieliłam sobie na dwa dni. W pierwszym dniu pokroiłam mięso na mniejsze kawałki, zalałam wodą, dodałam kostkę drobiową i gotowałam ok. godziny. W drugim garnuszku gotowałam kapustę kiszoną ok. 30 minut. Po gotowaniu bulion  z mięsa przelałam do słoika, a mięso i odcedzoną kapustę schowałam do lodówki. Na drugi dzień zmieliłam mięso z kapustą przez maszynkę. Na patelni dusiłam, podlewając bulionem, który dzień wcześniej przelałam do słoika. Na patelni podsmażyłam cebulkę, pokrojoną w kostkę i dodałam do mięsa. Przyprawiłam solą i pieprzem. Do szklanki nalałam wody i pędzelkiem silikonowym smarowałam wafle wodą z obu stron. Wafle muszą być miękkie, ale trzeba uważać by nie przesadzić z wodą. Zawsze trochę trzeba poczekać, by wodą wsiąknęła w wafle. Nakładamy farsz, zawijamy boki, a potem rolujemy wafle. Przecinamy na połówki, maczamy w jajku i bułce tartej i smażymy z obu stron.

8 komentarzy:

  1. Krokiety:)lubię wersję zarówno taką jak podałaś (nowością dla mnie jest boczek), jak i z samym mięskiem:D
    A Twoje wyglądają smakowicie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł Aga...ja robiłam pierogi z wafli...pycha....zapraszam na konkurs do mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy pomysł na wykorzystanie wafli :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Wafle kojarzyły mi się bardziej ze słodkościami niż wytrawnymi daniami, a tu proszę... Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł z tymi waflami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zawsze robiłem naleśniki

    OdpowiedzUsuń