środa, 7 marca 2012

Cukier waniliowy

  Nie ma to jak domowe wypieki. Tak samo jest z cukrem waniliowym. Bardzo prosto go się robi, a jest o wiele lepszy od tego kupnego. Tym bardziej, że ten kupny to jest cukier wanilinowy, a nie waniliowy. Produkowany jest on na bazie syntetycznej waniliny, którą pozyskuje się przez rozkład ligniny (jeden z podstawowych składników drewna). Więc tym bardziej Was zachęcam do zrobienia własnego cukru waniliowego.

 Składniki:
1 szklanka cukru,
1 laska wanilii.

Przygotowanie:

  Do słoiczka wsypujemy cukier. Laskę wanilii przekrawamy wzdłuż i wydłubujemy ziarenka i wkładamy do słoiczka. Kawałki laski wanilii także wkładamy do słoiczka i mieszamy z cukrem. Słoik szczelnie zamykamy i potrząsamy nim co 2-3 dni. Po 2 tygodniach możemy już używać cukier waniliowy.

9 komentarzy:

  1. Robiłam - jest świetny! Prawdziwie domowy smak.

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę koniecznie spróbowac

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio mnie prześladują te przepisy własnego cukru :) muszę i ja zrobić. Tylko nie wiem jaki pojemniczek tego cukru? chodzi o kilo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pojemniczek u mnie to taki szklany na przyprawy (jak na zdjęciu), ale na jedną laskę wanilii można dać ok. 200-300 g cukru ;)

      Usuń
  4. Juz tyle razy sobie obiecywałam, że to zrobię i ciągle nic...;-(

    OdpowiedzUsuń
  5. a jak się w końcu zebrałam, to mama wyrzuciła, bo stwierdziła, że "jakiś dziwny ten cukier" :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta wersja cukru waniliowego - z prawdziwą wanilią - jest zdecydowanie bardziej wyrazista, niż te chemicznie wytworzone!

    OdpowiedzUsuń