środa, 29 sierpnia 2012

Leczo

Składniki:


  • 2 kg czerwonej papryki,
  • 1 kg pieczarek,
  • 0,5 kg cebuli,
  • ok. 12 parówek Berlinek,
  • 2 podwójne piersi kurczaka,
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego,
  • 6 łyżek oleju,
  • 2 łyżeczki bukietu smaku Kamis,
  • sól morska Kamis Specialite,
  • pieprz czarny Kamis Specialite,
  • ognista mieszanka Kamis Specialte
  • podajemy z ryżem jaśminowym Sonko.
Przygotowanie:
 
   Paprykę i pieczarki dokładnie myjemy, paprykę kroimy w paseczki, a pieczarki w plasterki. Cebulę obieramy i kroimy w półksiężyce, piersi kurczaka w większą kostkę, a  parówki w większe kawałki. Do garnka wlewamy olej i wrzucamy pokrojone piersi kurczaka (przyprawione pieprzem i solą). Dodajemy cebulę oraz pieczarki. Dusimy ok. 15 minut. Następnie dodajemy paprykę i na samym końcu parówki. Mieszamy. Doprawiamy koncentratem, bukietem warzyw oraz solą, pieprzem oraz ognistą mieszanką przypraw. Gotujemy jeszcze ok. 30-40 minut.  Podajemy z ugotowanym ryżem.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam leczo, ale nigdy w życiu nie robiłam go z parówkami. ;) Ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może to wyda się Wam dziwne, ale ja nigdy nie robiłam z kiełbasą :) jakoś zawsze wolałam wersję delikatniejszą i stąd kurczak oraz parówki :))))

      Usuń
  2. Wielokrotnie słyszałam o leczo z parówkami, ale jakoś nigdy nie udało mi się zrobić. Nawet ostatnio przed zrobieniem leczo zatrzymałam się przy półce z parówkami, ale wybrałam jednak tradycyjną kiełbaskę :) Pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubie leczo ale robie je w wersi vegetarinaskiej bo moj luby jest wegetarianinem.

    OdpowiedzUsuń