niedziela, 30 marca 2014

3 bit na herbatnikach. Ciasto bez pieczenia.

Składniki:
  • 1 puszka masy krówkowej,
  • 500 ml kremówki 30 %,
  • 2 śmietan fixy,
  • ok. 60 herbatników,
  • 1 budyń waniliowy,
  • 500 ml mleka,
  • 180 g masła,
  • ok. 20 g gorzkiej czekolady.



Przygotowanie:

   W blaszce do pieczenia lub kwadratowej tortownicy układamy na spodzie herbatniki (u mnie wyszło na spodzie 20 herbatników- 4x5). Puszkę masy krówkowej podgrzewamy w rondelku wypełnionym wodą przez ok. 15 minut- tak by masa była płynna i łatwiejsza w rozsmarowaniu. Ostudzoną masę krówkową wylewamy na herbatniki i rozprowadzamy. Układamy kolejną warstwę herbatników. Gotujemy budyń wg. przepisu na opakowaniu. Ostudzony budyń miksujemy z masłem, jeśli jest mało słodki to możemy dodać cukru. Ja już nie dodawałam, bo masa krówkowa jest dosyć słodka ;) Następnie układamy ostatnią warstwę herbatników. Ubijamy kremówkę ze śmietan fixami na sztywną pianę. Taką bitą śmietanę rozprowadzamy po herbatnikach. Na koniec posypujemy ciasto startą gorzką czekoladą i schładzamy w lodówce- najlepiej przez całą noc.

12 komentarzy:

  1. Wspaniałe to ciasto od dawna za mną chodzi ale jakoś nie mogę się zdecydowac.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takich batonów już nie jem z pół roku a może i dłużej ale myśle , że takie ciasto to już mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyszny deser, nie można się oprzeć by nie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy mazna zamiast smietany fixy żelatyne?

    OdpowiedzUsuń
  5. czy mogę zamiast śmietany 30 dać 36 procent bez dodawania śmietany fixu

    OdpowiedzUsuń
  6. Niebo w gębie.3 bit zrobiłam na święta i całej rodzinie bardzo smakował ten deser to jakaś zaraza:)

    OdpowiedzUsuń
  7. czy mozna zamiast masla margaryne palme?

    OdpowiedzUsuń