poniedziałek, 5 stycznia 2015

Keks z bakaliami

Składniki:

  • 250g mąki pszennej,
  • 180 g cukru,
  • 5 jajek,
  • 250g masła,
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 1 łyżka mleka,
  • ok. 100 g mieszanki do keksa,
  • 50 g orzechów włoskich,
  • 1 garść żurawiny

Przygotowanie:

  Mieszankę keksową z żurawiną i orzechami obtaczamy w mące. Oddzielamy żółtka od białek. Sodę mieszamy z mlekiem. Miękkie masło ucieramy z cukrem na jasną i puszystą masę. Do masy dodajemy pojedynczo żółtka, cały czas miksując. Następnie dodajemy mąkę i dalej miksujemy. W osobnej misce ubijamy białka na sztywną pianę i dodajemy delikatnie do masy szpatułką lub łyżką drewnianą. Na końcu dodajemy sodę rozpuszczoną w mleku i obtoczone w mące bakalie. Ciasto przekładamy do keksówki (o długości 30cm) wysmarowanej tłuszczem i posypanej mąką lub bułką tartą. Pieczemy ok. godziny do tzw. suchego patyczka w 180 stopniach. 

Przepis pochodzi z bloga domowe wypieki.  

7 komentarzy:

  1. Pyszny keks, uwielbiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Keks to niebo w gębie. Liubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Keks - ulubione ciasto mojej ŚP cioci.. i powiem szczerze że i ja sama sie do niego przekonałam :)
    Przepis bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam to ciasto i mogę jeść bez przerwy, nigdy mi się nie nudzi :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki pełen bakalii musiał być wyjątkowo pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tylko sody mi brakuje, a juz bym poszla do kuchni piec :-) Bardzo apetyczny!

    OdpowiedzUsuń