poniedziałek, 29 czerwca 2015

Ciasto grysikowe z truskawkami - ciasto bez pieczenia

Lubicie kaszę mannę? Jeśli tak to ciasto na pewno przypadnie Wam do gustu :) Dobrze jak ciasto całą noc będzie się chłodzić w lodówce, ja już nie mogłam czekać i ukroiłam kawałeczek ;) Ciasto nie było jeszcze dobrze zbite i troszkę mi się zaczęło rozjeżdżać :)

Składniki:

  • 15 herbatników,
  • 1 litr mleka,
  • 1 szklanka ksylitolu Naturalnie Zdrowe,
  • 1 szklanka kaszy manny,
  • 200 g masła,
  • truskawki,
  • 1 galaretka truskawkowa.

Przygotowanie:

Mleko gotujemy z cukrem. Rozpuszczamy w nim masło. Następnie dodajmy kaszę mannę, cały czas mieszamy i gotujemy do zgęstnienia. Blaszkę 20x25 cm wykładamy papierem do pieczenia, układamy herbatniki i wylewamy gorącą masę z kaszy manny. W masę wtykamy truskawki. Odstawiamy do całkowitego ostudzenia. Galaretkę rozpuszczamy wg. przepisu na opakowaniu. Gdy galaretka zacznie tężeć wylewamy ją na ciasto i schładzamy w lodówce- najlepiej całą noc.

Ciasto podałam na Porcelana Bogucice


7 komentarzy: