czwartek, 20 sierpnia 2015

Sernik z 3 składników

Ostatnio w sieci króluje przepis na sernik z 3 składników. Taki przepis rzucił mi się w oczy na stronie kobieta.fakt.pl Mimo, że zwiększyłam ilość składników i zrobiłam go w tortownicy o średnicy 15 cm to nie urósł mi tak bardzo jak na zdjęciu z danej strony. Mimo to wyszedł bardzo smaczny i w smaku przypomina sernik :) Przepis jest bardzo prosty i nie może się nie udać :)


Składniki:

  • 4 jajka,
  • 150 g białej czekolady,
  • 150 g serka śmietankowego (taki do smarowania kanapek).

Przygotowanie:

 Czekoladę rozpuszczamy na małym ogniu w rondelku, cały czas mieszamy by się nie przypaliła. Gdy ostygnie mieszamy ją z serkiem śmietanowym. Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy w osobnej misce na sztywną pianę, a żółtka dodajemy do czekolady i miksujemy. Na końcu przekładamy pianę z białek do masy z czekolady i delikatnie mieszamy. Spód tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, a boki natłuszczamy. Ciasto pieczemy 15 minut w 170 stopniach, następnie 15 minut w 160 stopniach i zostawiamy na kolejne 15 minut w wyłączonym piekarniku.

Po ostudzeniu posypałam cukrem pudrem i posypką cukrową.


16 komentarzy:

  1. Ja też przymierzam się do tego sernika..

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny sernik :) I jaki prosty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. witam, jak duża powinna być forma do pieczenia?
    Viola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zrobiłam w tortownicy o średnicy 15 cm

      Usuń
  4. Ale pychotka, muszę konieczni spróbować :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham wszystko, co ma w sobie "białą czekoladę" ;) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, bardzo intryguje mnie ten sernik, muszę samo go przygotować, aby dowiedzieć się, jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smacznie :)
    www.facebook.com/truskawkowa.fiesta

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę go zrobić. Pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie proste ciacha :>

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak ubić białka bez cukru?

    OdpowiedzUsuń
  11. O jaki serek chodzi? Taki ala almette, ala philadelfia czy zwykly bily ser (jego tez na kanapki sie daje) czy jeszcze jakis inny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, może być almette lub philadelfia☺

      Usuń