czwartek, 4 lutego 2016

Pączki (racuchy) z twarogu. Pączki serowe.

Najlepsze pączki (jeśli można je nazwać pączki, bo to bardziej racuchy:)) jakie kiedykolwiek jadłam. Jak dla mnie dużo lepsze od zwykłych pączków. Mój mąż przygarnął sobie ich miseczkę i powiedział, że jak też będę je jadła to mam sobie iść usmażyć ;) Chrupiące z zewnątrz, a mięciutkie w środku- pychota :D

Składniki:

  • 250 g twarogu półtłustego,
  • 1 łyżka cukru waniliowego,
  • 5 łyżek cukru,
  • 1 jajko,
  • 1 szklanka mąki,
  • 1 łyżka spirytusu lub wódki,
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia Dr Oetker,
  • 1/2 łyżeczki sody,
  • olej rzepakowy do smażenia.

Przygotowanie: 

Do miski wkładamy ser biały, cukier, cukier waniliowy i wbijamy jajko. Ucieramy mikserem do uzyskania jednolitej masy. Następnie dolewamy spirytus i wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia i sodę. Ciasto zagniatamy ręcznie. Olej rozgrzewamy w garnku lub wysokiej patelni na ok. 5 cm wysokości. Na rozgrzany olej wkładamy kuleczki z ciasta - wielkości orzecha włoskiego. Pączki powinny same się obracać. Po usmażeniu wyciągamy metalową łyżką cedzakową (nie plastikową!) na papier ręcznikowy. Po ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem.

W celu sprawdzenia czy olej jest już wystarczająco rozgrzany należy wrzucamy kawałek ciasta, który powinien odbić się od dna garnka i syczeć, tworząc wokół siebie bąbelki :)

7 komentarzy:

  1. SUper są takie wypieki z twarogiem :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj świetne są takie twarożkowe pączki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak do tej pory tylko w cukierni zakupowałam owe pyszności. Teraz zrobię je sobie sama! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pączusie smaczne, tylko dla mnie wystarczą z połową cukru, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń