wtorek, 19 października 2021

"Egzekucja" Remigiusz Mróz

 

"Egzekucja" to 14 tom i ostatni tom z serii o Chyłce. Muszę przyznać, że przeczytałam połowę tomów z tej serii, choć wiadomo przydałoby się wszystkie przeczytać i w odpowiedniej kolejności. Choć każdy tom jest o czymś innym, to życie prywatne Chyłki ma zachowaną kolejność w książkach. Mi  było o tyle łatwiej, że czasem w tv trafiałam na serial o Chyłce i łatwiej mi było powiązać dane fakty.

Od trzech miesięcy Chyłka robi wszystko, że odnaleźć Kordiana, żeby trafić na jakiś ślad. Jednak bezskutecznie. Stara się zapewnić sobie dodatkowe pieniądze, potrzebne do dalszych poszukiwać. Jednocześnie wnosi o uchylenie decyzji o usunięcie jej z zawodu. Wszystko jednak idzie nie tak, jak sobie to zaplanowała... aż do momentu, gdy przychodzi do niej policjant oskarżony o zabójstwo cywila...

"Egzekucja" zdecydowanie wyróżnia się od poprzednich części. Jest najbardziej wzruszająca książką z całej tej serii. Nie ma tutaj sprawy sądowej, jak to było do tej pory w każdej książce. "Egzekucja jest swojego rodzaju podsumowaniem"- to słowa autora.

Chyłka zdecydowanie ukradła moje serce swoją odwagą i walecznością. Zawsze walczy do końca i nigdy się nie poddaje. Jest kobietą silną i zawsze wie czego chce. Tylko można jej pozazdrościć tych cech. Tak też było w tym przypadku. Gdy się poddała to mogłaby wiele stracić, a tak...

„Egzekucja” to trochę innym tom, jakie miałam okazje czytać do tej pory. Jest to tom bardziej poświęcony sprawom prywatnym bohaterom, zakończeniem ich i wyjaśnieniem ich losów. Brakowało mi trochę więcej elementów zaskoczenia, więcej takiej zagadkowości. 

Choć z drugiej strony, wiedząc, że to ostatnio tom to może dobrze, że był trochę spokojniejszy i bardziej przewidywalny, bo tak każdy by chciał dalsze losy,a tak łatwiej pogodzić się z zakończeniem tej serii ;) Jedno jednak mnie zastanawia, bo autor tak jakby dał cichą nadzieję, w książce, że kolejny tom jednak jeszcze będzie.... :) Ciekawe czy dobrze odczytałam te jego intencje...


Ten bestseller kupicie w księgarni Tania Książka

2 komentarze: