niedziela, 17 października 2021

"W mroku lasu" Alex Kava

 

 

"W mroku lasu" to thriller, który powinien przeczytać każdy miłośnik tego gatunku.

W mroku lasu” to szósta powieść z serii o Ryderze Creedzie.

Pies Rydera Creeda zbacza z drogi, odnajdując płytki grób w Parku Narodowym Blackwater River na Florydzie. Dostęp do tego miejsca jest ograniczony, niemal niedostępny. Ktoś kto pochował to ciało nie chciał by zostało odnalezione. Jak się okazuje z czasem to nie jedyne zwłoki pochowane w tym miejscu. Ktoś sobie zrobił mały cmentarz z dala od ludzi. W śledztwo angażuje się Maggie O’Dell. Ryder oraz Maggie przekonują się jak daleko jest w stanie posunąć się morderca by prawda nie wyszła na światło dzienne...

Zauważyłam, że autorka każdą swoją książkę zaczyna od odnalezienia zwłok (przynajmniej w tych, które do tej pory udało mi się przeczytać). Fajne jest to, że można autora z czymś kojarzyć, w tym przypadku jest to, że autorka zaczyna, że najpierw odnajdujemy zwłoki i już wiemy, że musi być jakiś morderca.

 Każda jej kolejna książka jest wciągająca, z ciekawym pomysłem na fabułę i pełna emocji. Pióro autorki jest proste i bardzo przyjemnie i szybko się czyta.  Największą moją uwagę przykuły szczegóły w opisywanych miejscach zbrodni. Dokładnie opisane takie miejsca działają na moją wyobraźnie i mogę lepiej sobie wszystko wyobrazić i bardziej wczuć się w książkę

Podobało mi się to również, że w książce było tak mało bohaterów (zupełne przeciwieństwo do książki, którą ostatnio miałam okazję czytać- muszę przyznać, że wtedy się gubiłam i motałam).  

Dawno nie czytałam tak prostego thrillera, ale ma swoje plusy w tej prostocie. Jest to książka, którą można przeczytać w jeden wieczór. idealna na długie, jesienne wieczory. 

Myślę, że nie będziecie żałować, że sięgnęliście po tą pozycję. Alex Kava w swojej książce poruszyła również bardzo ważny wątek, a mianowicie trauma jaką mają żołnierze wracający z różnych misji. Myślę, że wiele osób nie ma pojęcia jak to może odkształcać się na ludzkiej psychice.  

Polecam tą książkę i mam nadzieję, że niedługo w Polsce będzie kolejna wydana książka autorki :)

 Tą nowość kupicie w księgarni Tania Książka.

3 komentarze: