niedziela, 27 maja 2012

Drożdżówki z rabarbarem

  Chciałam coś zrobić z rabarbarem, bo tak ładnie rośnie na ogródku, ale nie miałam pomysłu... Zaczęłam przeglądać różne przepisy... wszędzie placki drożdżowe, kruche ciasta... aż w końcu trafiłam na blog Domi w kuchni, gdzie znalazłam twisty z rabarbarem. Drożdżówki wyszły pyszne, rabarbar nadaję im kwaśny smak... no ale taki to już jego urok :)

SKŁADNIKI:
ciasto:
  • 250 g mąki
  • 25 g drożdży
  • 50 g cukru
  • 1 łyżka masła
  • 100 ml mleka
  • 1 jajko
  • szczypta soli
kruszonka:
  • 100 g masła
  • 100 g cukru
  • 100 g mąki
ponadto:
  • 1 długa łodyga rabarbaru
  • 1/2 szklanki cukru

Przygotowanie: 
 
  Mleko podgrzać w małym rondelku, rozpuścić w nim masło. drożdże utrzeć z cukrem i wlać do letniego mleka, dodać łyżkę mąki i odstawić, by drożdże mogły wyrosnąć. Następnie wyrośnięte drożdże wlać do mąki, dodać jajko i szczyptę soli. Zagnieść ciasto. Ciasto odstawić, przykryte ściereczkę do wyrośnięcia. Rabarbar pokroić w kosteczkę i zasypać cukrem. Odstawić, by z rabarbaru puścił sok. Na kruszonkę należy zagnieść zimne masła, wraz z cukrem i mąką. Wyrośnięte ciasto należy rozwałkować , ułożyć odsączony rabarbar i zawinąć roladę. Roladę pokroić w 2 cm kawałki i ułożyć na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia. Kruszonkę pokruszyć i ułożyć na drożdżówkach. Piec ok. 20 minut w 175 stopniach. 


 

11 komentarzy: