piątek, 16 stycznia 2015

Ciasteczka z masą z białego maku

Składniki:

  • 2 szklanki mąki,
  • 1/2 szklanki cukru,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 3 łyżki mleka,
  • 6 łyżek masy z białego maku (taka masa jak do rogali marcińskich),
  • 200 g masła,
  • do obtoczenia: starte migdały.

Przygotowanie:

 Masa została mi jak robiłam rogale marcińskie, więc zamroziłam ją sobie. Nie wiedziałam co z nią zrobić, więc zrobiłam ciasteczka z masą z białego maku- wyszły pyszne.

  Do miski wsypujemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Dodajemy miękkie masło, cukier, mleko. Wyrabiamy ciasto. Na końcu dodajemy masę makową i jeszcze raz krótko zagniatamy. Ciasto dzielimy na 5 części. Z każdej formujemy wałek o grubości ok. 2-3 cm. Obtaczamy w startych migdałach lub innych orzechach. Schładzamy godzinę w lodówce. Po tym czasie kroimy wałeczki w plasterki ok. 0,5 cm grubości i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 12 minut w 180 stopniach.

6 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż uwielbia mak. Muszę mu zrobić takie ciasteczka:) Wyglądają doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny przepis, myślę, że niedlugo sobie przygotuje takie ciasteczka - duzo zdrowsze, niz kupne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny przepis, uwielbiam piec ciasteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ciacha. Świetnie się prezentują i z pewnością też tak smakują :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczne ciasteczka! :) Na pewno smakują pysznie :)

    OdpowiedzUsuń