niedziela, 11 października 2015

Rogaliki z 3 składników

Jakiś czas temu robiłam sernik z 3 składników, dzisiaj zrobiłam rogaliki z 3 składników- tylko z mąki, śmietany i masła. Ciasto idealnie sprawdza się do nadzienia wytrawnego czy słodkiego. Moje rogaliki nadziałam słodkimi powidłami i polałam lukrem jabłkowym. Jeśli macie mniej słodkie nadzienie to możecie dodać troszkę cukru do ciasta.


Składniki:

  • 3 szklanki mąki,
  • 330 g śmietany 12%,
  • 200 g masła,
  • lukier: cukier puder + sok jabłkowy Ogrody Sabinu,
  • posypka- Wiosenna łąka Dr Oetker.

Przygotowanie: 

W misce zagniatamy składniki na ciasto: mąka, masło i śmietana. Po zagnieceniu ciasto wkładamy do woreczka foliowego i schładzamy ok. 20 minut. Ciasto dzielimy na 4 części, lekko podsypując mąką jak się klei. Każdą część rozwałkowujemy na kształt koła i dzielimy na 6 trójkątów. Nakładamy na każdy trójkąt łyżeczkę powideł i zwijamy od szerszej części do węższej,  formujemy końce na kształt rogalika. Rogaliki pieczemy ok. 20-25 minut do zarumienienia w 180 stopniach.

Po ostudzeniu polewamy lukrem: cukier puder ucieramy z podgrzanym sokiem. Na lukier posypujemy posypkę.

4 komentarze: